• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 8 آبان 1399
کد مطلب : 114308
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/  عرضه اینترنتی آخرین داستان

عرضه اینترنتی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر از دیروز چهارشنبه 7آبان همزمان با روز جهانی انیمیشن آغاز شد. به گزارش همشهری، این انیمیشن در سرویس‌های وی‌او‌دی نماوا و آپرا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت تا مخاطبانی که موفق به تماشای آنلاین این انیمیشن در زمان اکران نشده‌اند بتوانند «آخرین داستان» را از پلتفرم‌های آنلاین ببینند. اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پورشیرازی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا، بانیپال شومون، روزبه فرخ نعمتی، بیتا فرهی، مجید مظفری و  زهیر یاری از مجموع بازیگرانی هستند که در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند. این انیمیشن برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه فردوسی است. «آخرین داستان» تاکنون موفق به دریافت 15جایزه ملی و بین‌المللی شده است. همچنین این انیمیشن به‌عنوان نماینده سینمای ایران در فهرست اولیه اسکار2020 قرار داشت و برای نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی فرانسه به نمایش درآمد.


  اکران نمایش آب و دیگران
نمایش عروسکی «آب و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ناصحی در قالب طرح «نمایش‌نما» در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته شده است. به گزارش همشهری، این اثر، منتخب کارگاه نمایش تئاتر شهر است که در جشنواره «ایشارا دهلی‌‌نو» در کشور هندوستان نیز مورد تجلیل قرار گرفت. عروسک‌گردان‌های نمایش «آب و دیگران» هما خداجوی، مژده ذکریاپور، فرشاد فرهادپور، شیما منتظری، علیرضا ناصحی و مرتضی حسینی هستند. علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان آبان۱۳۹۹ این نمایش را در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.


  مسابقه کتابخوانی مجازی حافظ 
مسابقه کتابخوانی مجازی «3دقیقه با کتاب» از شنبه ۱۰ آبان با محوریت «دیوان حافظ» آغاز می‌شود. به گزارش همشهری، این مسابقه از ۱۰ تا ۳۰آبان روزهای زوج برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند به صفحه اینستاگرامی انتشارات جهاد دانشگاهی به‌نشانی
 https://instagram.com/isba.ir یا کانال پیام‌رسان این سازمان به نشانی https://t.me/isbair مراجعه کنند. در این‌مسابقه هر روز بخش‌هایی از دیوان حافظ، همراه یک سؤال از بخش مربوطه در صفحات اینستاگرام و پیام‌رسان اعلام می‌شود و شرکت‌کنندگان از ساعت ۱0صبح هر روز به‌مدت ۲۴ساعت فرصت دارند پاسخ خود را ارسال کنند. جایزه روزانه این مسابقه، یک جلد کتاب ارزشمند است.


  پخش زنده جشنواره موسیقی ایران 
سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوعیت هنر دوبیتی‌خوانی اقوام ایرانی از ۱۰ تا ۱۳آبان‌ماه در کرمان برگزار و شبکه جهانی جام‌جم از طریق برنامه جمع ایرانی اقدام به پخش زنده این آثار می‌کند. تمامی اجراهای برگزیده این جشنواره از شبکه جهانی جام‌جم به‌صورت زنده پخش خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک khonyayejavid@ با جشنواره همراه باشند. سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری با موضوع دوبیتی‌خوانی در استان کرمان برگزار می‌شود.


  فراخوان جشنواره تئاتر فجر 
فراخوان بخش تله‌تئاتر و گزارش صحنه‌ای سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر امسال با تمرکز بر ضرورت ارائه آثار نمایشی به‌صورت تله‌تئاتر در اوضاع کرونایی منتشر شد. به گزارش همشهری، با توجه به برگزاری مسابقه تله‌تئاتر برای آخرین بار در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر(۱۳۸۸)، آثاری که در بازه زمانی اسفند۱۳۸۸ تا آذر۱۳۹۹ تولید و پخش شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند. آخرین ‌مهلت برای ارسال آثار و انجام فرایند ثبت‌نام ۳۰آذرماه۱۳۹۹ است.


  معرفی فینالیست‌های گنکور۲۰۲۰ 
جایزه گنکور وارد مرحله نهایی شد و اسامی ۴نامزد راه‌یافته به این مرحله را اعلام کرد. به گزارش اکتوالیته، آکادمی گنکور سومین فهرست جایزه گنکور دربرگیرنده ۴فینالیست مهم‌ترین جایزه ادبی فرانسه را دیروز منتشر کرد. برنده نهایی این‌جایزه، دهم نوامبر به‌صورت آنلاین معرفی می‌شود. «بی‌قرارها» نوشته دجایلی امادو عمل از انتشارات امانوئل کولا، «ناهنجاری» نوشته اروی لو تلیه از انتشارات گالیمار، «تاریخ‌نگاری سلطنت» نوشته مائل رنوار از انتشارات گراسه و «تسئوس، زندگی جدیدش» نوشته کمی دوتولدو از انتشارات وردیه ۴نامزد نهایی گنکور۲۰۲۰ هستند. این‌جایزه از سال۱۹۰۳ اهدا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید